Provident - cea mai activă şi mai hrăpăreaţă firmă de cămătari cu acte în regulă din România

Am imprumutat de la Provident 1500lei chiar de sarbatori. Nu aveam ce pune pe masa si nici Mos Craciun nu venea la fetita mea. De 6 saptamani nu am mai platit nici o rata. Sunt disperata ca nu am cum sa restitui banii, dintr-un salariu de 540 de lei abia am de mancare. Vreau sa termin o data ca m-am saturat de telefoane si vizite la domiciliu. Nici afara nu pot iesi cu fetita ca agentul ma urmareste. Cand vin de la servici si ea (fetita) vrea la plimbare simt ca innebunesc. Nu cred ca cineva imprumuta bani pt tel. si LCD-uri, ci pt. a avea ce pune pe masa. Eram disperata cand am facut imprumutul. Acum regret pt ca nu am cum sa-l restitui.

Aceasta este povestea uneia dintre “clientele” Provident, cel mai mare camatar din Romania

Una dintre clauzele contractuale impuse de Provident este: Putem da buzna oricând peste tine, ca să-ţi cerem banii!

- În contractul pe care clienţii „Provident” îl semnează „cu ochii închişi”, se menţionează că orice angajat poate vizita clientul fără vreo notificare prealabilă

- Această vizită „poate fi refuzată sau amânată numai din motive întemeiate”.

- Practicile de tip miliţienesc „legalizate” prin contractele „Provident” dau dreptul angajaţilor firmei de a-şi teroriza clienţii care au dificultăţi financiare

- Clienţii pot specula o eroare a contractului: agenţii „Provident” nu sunt angajaţi, iar clauza respectivă se referă exclusiv la angajaţi

- „M-am săturat de telefoane şi vizite la domiciliu. Nici afară nu pot ieşi cu fetiţa, că agentul mă urmăreşte”, se plânge un clienta „Provident” care a întârziat cu plata ratelor.

La titlul de cea mai activă şi mai hrăpăreaţă firmă de cămătari cu acte în regulă din România poate candida cu mari şanse de succes firma „Provident Financial România IFN” (cunoscută ca „Provident”). Sumele pe care nefericiţii clienţi trebuie să le ramburseze ajung să se apropie de dublul împrumutului angajat, în condiţiile în care perioada maximă de creditare este de 56 de săptămâni.

Deşi activează de ani buni, instituţiile abilitate nu au avut curiozitatea de a analiza contractele încheiate de „Provident”, pentru că altfel ar fi sesizat atât lipsa unor clauze obligatorii, cât şi prezenţa altora care se pot încadra la „clauze abuzive”.

Un exemplu al extraordinarului tupeu „Provident”, dar şi al disperării şi naivităţii de care dau dovadă clienţii acestor cămătari cu acte în regulă, este Articolul 12 din contract, unde se spune:

„Clientul acceptă că orice angajat al Provident poate vizita Clientul la adresa indicată mai sus pentru a discuta orice problemă în legătură cu Contractul de Credit fără vreo notificare prealabilă. Această vizită nu va prejudicia dreptul Clientului la intimitate şi poate fi refuzată sau amânată numai din motive întemeiate”.

Drepturile pe care şi le arogă cămătarii „Provident” sunt exact cele pe care le aveau miliţienii şi securiştii, care oricând puteau să te viziteze acasă „fără vreo notificare prealabilă”. Singura diferenţă este că pentru vizitele miliţienilor nu îţi dădeai acordul scris….

Sărind peste faptul că „mai sus” nu există nici o adresă indicată, aceasta fiind trecută pe verso, remarcabil este faptul că „orice angajat al Provident poate vizita Clientul”, nu numai persoana care a încheiat contractul, această clauză fiind special menţionată pentru ca, în cazul unor întârzieri, clientul să poată fi şicanat de diverşi indivizi.

Numai că aici există o problemă pe care „autorii” contractului nu au semnalat-o: agenţii „Provident” nu au calitate de angajaţi „Provident” ceea ce înseamnă, conform contractului, că ei recurg la un abuz atunci când „vizitează” clientul, iar clientul ar putea fi pe deplin îndreptăţit „să le dea cu flit”.

Iar faptul că aceşti agenţi nu sunt angajaţi nu este doar o bănuială, ci este scris tot în contract, chiar la articolul 1: „Pentru a evita orice confuzie agenţii nu sunt angajaţi ai Provident”.

sursa